Școala Gimnazială „Mircea Vodă” Călărași – Analiză particularizată
Număr total de elevi: 501
Analiza a fost realizată pe baza răspunsurilor primite de la
76 de elevi (15,16%), 54 părinți și 12 profesori
Nu au fost analizate răspunsurile duplicate sau cele inconsistente.

ELEVI



(1-min, 10-max)
Cu ce asociază elevii plăcerea de a veni la școală?
Mai puține teme | 31 |
Mai puține teste și evaluări | 30 |
Lipsa stresului | 27 |
Învățarea prin joc | 27 |
Acces la tehnologii digitale | 23 |
Libertatea de alegere | 20 |
Învățare practică | 19 |
Reducerea numărului disciplinelor școlare obligatorii | 19 |
Săli de clasă atractive | 16 |
Experiențe de învățare moderne | 15 |
Să fiu ascultat | 13 |
O bună consiliere psihologică | 9 |
Provocări intelectuale | 9 |
Exigență redusă în notare | 8 |
Resurse educaționale bogate | 7 |
Orientare vocațională | 5 |
Lipsa orarului școlar și liberul acces în cabinete | 5 |
Grupe de elevi reduse numeric | 4 |
Certificarea competențelor în contexte variate | 2 |
Ce ar modifica elevii pentru a le fi școala mai dragă?
Volumul ghiozdanului | 38 |
Durata orelor și recreațiilor | 30 |
Numărul și diversitatea temelor | 23 |
Programul școlar | 19 |
Ora de începere a cursurilor | 16 |
Numărul disciplinelor școlare | 16 |
Tehnologiile moderne din școală (televizor, calculator, proiector, tablă interactivă, aplicații online, manuale digitale etc.) | 15 |
Timpul pentru servirea meselor | 13 |
Cantitatea de informații învățate | 9 |
O bună gestionare a timpului personal și a sarcinilor școlare | 9 |
Alegerea opționalelor | 8 |
Mobilierul școlar | 7 |
Relațiile cu colegii | 7 |
Modul în care predau profesorii (metodele didactice) | 7 |
Modul de alegere a disciplinelor școlare | 7 |
Activitățile extrașcolare | 6 |
Activitățile de învățare | 6 |
Relațiile cu profesorii | 6 |
Interesul meu pentru învățare | 6 |
Nu aș schimba nimic | 6 |
Relația cu dirigintele | 4 |
Naveta între școală și casă | 2 |
Materialele didactice | 1 |
Relațiile cu ceilalți angajați ai școlii | 0 |
Relațiile cu directorul școlii | 0 |
Dacă și cui comunică elevii sugestiile schimbărilor pe care și le doresc în școală
Părinților | 28 |
Dirigintelui | 24 |
Colegilor | 24 |
Nu am comunicat încă nimănui | 22 |
Bunicilor | 10 |
Directorului | 8 |
Șefului clasei | 6 |
Personalului școlii | 5 |
Reprezentantului elevilor – Președintele Consiliului Elevilor | 4 |
Consilierului școlar | 3 |
Ce gândesc elevii duminica seara?
13 | 1 |
Abia aștept să ajung la școală. | 10 |
Ahh, mâine iar merg la școala , nu prea am chef | 1 |
Ce am de pregatit pentru luni la scoala | 1 |
Iar mă trezesc dimineața sa îmi fac temele … | 1 |
Mi-e indiferent. Ori acasă, ori la școală, mă simt la fel de bine. | 47 |
Nu vreau să mai merg la școală. | 12 |
Să fac probleme la matematică si argumentări la română pentru examen | 1 |
Urmeaza o saptamana noua, in care voi invata lucruri noi. | 1 |
vreau să-mi revăd colegii | 1 |
Ce gândesc elevii despre programul săptămânal?
Am atâtea probleme in cât nu am timp sa-mi fac temele | 1 |
Am destul de multe teme,dar am si timp pentru mine. | 1 |
Am foarte multe teme, dar timpul meu liber de după școlărește noaptea ca in rest nu am timp deloc. | 1 |
Am suficient de mult timp liber, nu am așa multe teme. | 20 |
Am suficient timp,pentru viata sociala si pentru invatat si facut teme | 1 |
Am viata personala, dar ma ocup in mare parte de scoala | 1 |
Daca as avea mai mult timp liber | 1 |
Dacă m-ar primi, aș mai sta câteva ore la școală. | 2 |
Imi fac temele, dupa care imi petrec timpul liber cu prietenii. | 1 |
Nu am chiar atât de mult timp liber dar îmi este de ajuns. | 1 |
Nu am foarte mult timp liber, dar îmi este de ajuns. | 1 |
Nu am viață personală, programul școlar și temele îmi ocupă toată ziua. | 20 |
Programul școlar, temele și meditațiile îmi consumă aproape toată ziua. | 24 |
Sunt zile în care am timp liber și zile în care nu am ,dar știu că școala mă ajută | 1 |
Interpretarea datelor și extragerea concluziilor va fi realizată la nivelul unității școlare, fie în cadrul organizat al consiliului de administrație, consiliului profesoral, comitetului reprezentativ al părinților, consiliului elevilor, fie în cadrul informal asigurat de respondenții din școală care au furnizat aceste date și care au acces la acestea.