Liceul Tehnologic „Matei Basarab” Mănăstirea – Analiză particularizată
Număr total de elevi: 551
Analiza a fost realizată pe baza răspunsurilor primite de la
70 de elevi (12,70%), 18 părinți și 7 profesori
Nu au fost analizate răspunsurile duplicate sau cele inconsistente.

ELEVI



(1-min, 10-max)
Cu ce asociază elevii plăcerea de a veni la școală?
Învățarea prin joc | 33 |
Mai puține teme | 27 |
Libertatea de alegere | 23 |
Lipsa stresului | 22 |
Săli de clasă atractive | 18 |
Mai puține teste și evaluări | 16 |
Provocări intelectuale | 16 |
Acces la tehnologii digitale | 12 |
Învățare practică | 12 |
O bună consiliere psihologică | 12 |
Să fiu ascultat | 8 |
Resurse educaționale bogate | 5 |
Orientare vocațională | 5 |
Experiențe de învățare moderne | 4 |
Exigență redusă în notare | 3 |
Reducerea numărului disciplinelor școlare obligatorii | 3 |
Grupe de elevi reduse numeric | 2 |
Lipsa orarului școlar și liberul acces în cabinete | 2 |
Certificarea competențelor în contexte variate | 0 |
Ce ar modifica elevii pentru a le fi școala mai dragă?
Volumul ghiozdanului | 25 |
Mobilierul școlar | 22 |
Durata orelor și recreațiilor | 20 |
Tehnologiile moderne din școală (televizor, calculator, proiector, tablă interactivă, aplicații online, manuale digitale etc.) | 18 |
Ora de începere a cursurilor | 16 |
Programul școlar | 15 |
Relațiile cu colegii | 12 |
Naveta între școală și casă | 11 |
Relațiile cu profesorii | 9 |
Numărul și diversitatea temelor | 7 |
O bună gestionare a timpului personal și a sarcinilor școlare | 7 |
Modul în care predau profesorii (metodele didactice) | 6 |
Numărul disciplinelor școlare | 5 |
Cantitatea de informații învățate | 5 |
Timpul pentru servirea meselor | 5 |
Interesul meu pentru învățare | 5 |
Activitățile extrașcolare | 4 |
Materialele didactice | 4 |
Activitățile de învățare | 4 |
Relația cu dirigintele | 4 |
Modul de alegere a disciplinelor școlare | 3 |
Nu aș schimba nimic | 3 |
Alegerea opționalelor | 2 |
Relațiile cu directorul școlii | 2 |
Relațiile cu ceilalți angajați ai școlii | 2 |
Dacă și cui comunică elevii sugestiile schimbărilor pe care și le doresc în școală
Părinților | 34 |
Dirigintelui | 27 |
Directorului | 26 |
Colegilor | 18 |
Nu am comunicat încă nimănui | 10 |
Bunicilor | 8 |
Reprezentantului elevilor – Președintele Consiliului Elevilor | 6 |
Șefului clasei | 5 |
Consilierului școlar | 3 |
Personalului școlii | 1 |
Ce gândesc elevii duminica seara?
Abia aștept să ajung la școală. | 28 |
Mi-e indiferent. Ori acasă, ori la școală, mă simt la fel de bine. | 40 |
Nu vreau să mai merg la școală. | 2 |
Ce gândesc elevii despre programul săptămânal?
Am suficient de mult timp liber, nu am așa multe teme. | 55 |
Dacă m-ar primi, aș mai sta câteva ore la școală. | 11 |
Programul școlar, temele și meditațiile îmi consumă aproape toată ziua. | 4 |
Interpretarea datelor și extragerea concluziilor va fi realizată la nivelul unității școlare, fie în cadrul organizat al consiliului de administrație, consiliului profesoral, comitetului reprezentativ al părinților, consiliului elevilor, fie în cadrul informal asigurat de respondenții din școală care au furnizat aceste date și care au acces la acestea.