Liceul Tehnologic „Dan Mateescu” Călărași – Analiză particularizată
Număr total de elevi: 490
Analiza a fost realizată pe baza răspunsurilor primite de la
74 de elevi (15,10%), 17 părinți și 8 profesori
Nu au fost analizate răspunsurile duplicate sau cele inconsistente.

ELEVI



(1-min, 10-max)
Cu ce asociază elevii plăcerea de a veni la școală?
Învățare practică | 31 |
Mai puține teme | 27 |
Mai puține teste și evaluări | 19 |
Învățarea prin joc | 17 |
Libertatea de alegere | 16 |
Săli de clasă atractive | 16 |
O bună consiliere psihologică | 16 |
Lipsa stresului | 15 |
Experiențe de învățare moderne | 13 |
Să fiu ascultat | 12 |
Orientare vocațională | 9 |
Acces la tehnologii digitale | 7 |
Reducerea numărului disciplinelor școlare obligatorii | 7 |
Provocări intelectuale | 7 |
Exigență redusă în notare | 6 |
Resurse educaționale bogate | 6 |
Grupe de elevi reduse numeric | 4 |
Certificarea competențelor în contexte variate | 3 |
Lipsa orarului școlar și liberul acces în cabinete | 2 |
Ce ar modifica elevii pentru a le fi școala mai dragă?
Durata orelor și recreațiilor | 25 |
Programul școlar | 23 |
Naveta între școală și casă | 21 |
Ora de începere a cursurilor | 15 |
Relațiile cu colegii | 12 |
Activitățile extrașcolare | 11 |
Numărul disciplinelor școlare | 10 |
Nu aș schimba nimic | 10 |
Relațiile cu profesorii | 9 |
Tehnologiile moderne din școală (televizor, calculator, proiector, tablă interactivă, aplicații online, manuale digitale etc.) | 8 |
Timpul pentru servirea meselor | 8 |
Volumul ghiozdanului | 7 |
Relația cu dirigintele | 7 |
Numărul și diversitatea temelor | 6 |
O bună gestionare a timpului personal și a sarcinilor școlare | 6 |
Alegerea opționalelor | 5 |
Activitățile de învățare | 4 |
Relațiile cu ceilalți angajați ai școlii | 4 |
Modul în care predau profesorii (metodele didactice) | 3 |
Interesul meu pentru învățare | 3 |
Materialele didactice | 3 |
Cantitatea de informații învățate | 2 |
Mobilierul școlar | 2 |
Modul de alegere a disciplinelor școlare | 2 |
Relațiile cu directorul școlii | 2 |
Dacă și cui comunică elevii sugestiile schimbărilor pe care și le doresc în școală
Părinților | 24 |
Nu am comunicat încă nimănui | 21 |
Directorului | 20 |
Dirigintelui | 18 |
Colegilor | 10 |
Personalului școlii | 6 |
Bunicilor | 5 |
Șefului clasei | 5 |
Consilierului școlar | 5 |
Reprezentantului elevilor – Președintele Consiliului Elevilor | 3 |
Ce gândesc elevii duminica seara?
Abia aștept să ajung la școală. | 17 |
cu ce ma imbrac la scoala | 1 |
Mi-e indiferent. Ori acasă, ori la școală, mă simt la fel de bine. | 40 |
ne utam la film | 1 |
Nu ies afara decat pana la 12 ca sa pot sa ma trezesc maine | 1 |
Nu vreau să mai merg la școală. | 14 |
Ce gândesc elevii despre programul săptămânal?
Am suficient de mult timp liber, nu am așa multe teme. | 59 |
Dacă m-ar primi, aș mai sta câteva ore la școală. | 3 |
Fotbal | 1 |
Nu am viață personală, programul școlar și temele îmi ocupă toată ziua. | 5 |
Programul școlar, temele și meditațiile îmi consumă aproape toată ziua. | 6 |
Interpretarea datelor și extragerea concluziilor va fi realizată la nivelul unității școlare, fie în cadrul organizat al consiliului de administrație, consiliului profesoral, comitetului reprezentativ al părinților, consiliului elevilor, fie în cadrul informal asigurat de respondenții din școală care au furnizat aceste date și care au acces la acestea.