Liceul „Alexandru Odobescu” Lehliu Gară – Analiză particularizată

Liceul „Alexandru Odobescu” Lehliu Gară – Analiză particularizată

Număr total de elevi: 849

Analiza a fost realizată pe baza răspunsurilor primite de la

216 de elevi (25,44%), 29 de părinți și 6 profesori

Nu au fost analizate răspunsurile duplicate sau cele inconsistente.

Modalitatea de citire a diagramelor: opțiunea 1 a fost aleasă de 10 respondenți, opțiunea 2 a fost aleasă de 60 de respondenți etc.

ELEVI

Distribuția elevilor respondenți în funcție de vârstă (în ani împliniți)
Durata medie a perioadei de somn (în ore), pe noapte, în funcție de vârstă
Preocuparea pentru a merge la școală cu plăcere, în rândul elevilor respondenți
(1-min, 10-max)

Cu ce asociază elevii plăcerea de a veni la școală?

Mai puține teme91
Lipsa stresului91
Mai puține teste și evaluări75
Învățarea prin joc59
Libertatea de alegere58
Învățare practică53
Acces la tehnologii digitale46
Săli de clasă atractive45
Experiențe de învățare moderne44
Provocări intelectuale35
Exigență redusă în notare32
Reducerea numărului disciplinelor școlare obligatorii31
O bună consiliere psihologică22
Să fiu ascultat21
Orientare vocațională20
Resurse educaționale bogate19
Lipsa orarului școlar și liberul acces în cabinete14
Grupe de elevi reduse numeric13
Certificarea competențelor în contexte variate4

Ce ar modifica elevii pentru a le fi școala mai dragă?

Durata orelor și recreațiilor63
Ora de începere a cursurilor61
Volumul ghiozdanului55
Naveta între școală și casă44
Programul școlar41
Numărul și diversitatea temelor40
Numărul disciplinelor școlare39
Modul în care predau profesorii (metodele didactice)36
Mobilierul școlar34
Tehnologiile moderne din școală32
Cantitatea de informații învățate31
Relațiile cu colegii26
Modul de alegere a disciplinelor școlare23
Activitățile de învățare21
Relațiile cu profesorii20
Activitățile extrașcolare19
O bună gestionare a timpului personal și a sarcinilor școlare19
Timpul pentru servirea meselor18
Nu aș schimba nimic17
Alegerea opționalelor14
Interesul meu pentru învățare12
Relația cu dirigintele11
Materialele didactice10
Relațiile cu ceilalți angajați ai școlii2
Relațiile cu directorul școlii1

Dacă și cui comunică elevii sugestiile schimbărilor pe care și le doresc în școală

Părinților77
Nu am comunicat încă nimănui70
Colegilor61
Dirigintelui47
Personalului școlii14
Directorului13
Șefului clasei13
Bunicilor12
Reprezentantului elevilor – Președintele Consiliului Elevilor8
Consilierului școlar2

Ce gândesc elevii duminica seara?

Abia aștept să ajung la școală.32
Mi-e indiferent. Ori acasă, ori la școală, mă simt la fel de bine.109
Nu vreau să mai merg la școală.60
Maine am scoala…1
Abia astept sa imi vad prietenii1
Vreau să mă mai relaxez, sa mai stau o zi acasă, dar trebuie să mă duc. 1
Vreau doar sa dorm 1
Treaba mea1
La ce trebuie sa ma mai asculte?!1
Vreau sa stau acasa–n pat!1
sunt stresata1
ma joc lol pana ma ia batul 1
iar ma trezesc de dimineata 🙁1
Imi pregatesc ghiozdanul, dar nu astept cu nerabdare sa se faca dimineata.1
De ce a trecut asa repede weekend-ul1
Imi pare rau ca a trecut weekendul1
Bine1
Iubesc cunoașterea, înțelepciunea și adevărul, dar urăsc școala.1

Ce gândesc elevii despre programul săptămânal?

Am suficient de mult timp liber, nu am așa multe teme.104
Dacă m-ar primi, aș mai sta câteva ore la școală.3
Nu am viață personală, programul școlar și temele îmi ocupă toată ziua.40
Programul școlar, temele și meditațiile îmi consumă aproape toată ziua.61
Toata ziua e incarcata datorita temelor si activitatilor mele. 1
am prea multa treaba si nu ma pot ocupa si de mine1
Ma ocup prea mult de administrarea unor servere pe jocuri pentru a ma mai gandi la scoala1
ma joc lol toata ziua1
am timp sa dorm si dupa-amiaza1
Am timp si pentru teme, dar si pentru mine.1
Îmi organizez timpul în asa fel încât să am timp pentru toate 1
Este seara1

Protected Area

This content is password-protected. Please verify with a password to unlock the content.

Interpretarea datelor și extragerea concluziilor va fi realizată la nivelul unității școlare, fie în cadrul organizat al consiliului de administrație, consiliului profesoral, comitetului reprezentativ al părinților, consiliului elevilor, fie în cadrul informal asigurat de respondenții din școală care au furnizat aceste date și care au acces la acestea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

twenty − 16 =

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.