Colegiul Național „N. Basarab” Oltenița – Analiză particularizată
Număr total de elevi: 738
Analiza a fost realizată pe baza răspunsurilor primite de la
229 de elevi (31,02%), 39 de părinți și 2 profesori
Nu au fost analizate răspunsurile duplicate sau cele inconsistente.

ELEVI



(1-min, 10-max)
Cu ce asociază elevii plăcerea de a veni la școală?
Lipsa stresului | 128 |
Mai puține teste și evaluări | 92 |
Învățare practică | 87 |
Libertatea de alegere | 81 |
Mai puține teme | 80 |
Reducerea numărului disciplinelor școlare obligatorii | 70 |
Experiențe de învățare moderne | 69 |
Învățarea prin joc | 58 |
Săli de clasă atractive | 57 |
Acces la tehnologii digitale | 55 |
Orientare vocațională | 48 |
Provocări intelectuale | 42 |
Resurse educaționale bogate | 37 |
Exigență redusă în notare | 36 |
O bună consiliere psihologică | 31 |
Să fiu ascultat | 11 |
Grupe de elevi reduse numeric | 9 |
Lipsa orarului școlar și liberul acces în cabinete | 7 |
Certificarea competențelor în contexte variate | 6 |
Ce ar modifica elevii pentru a le fi școala mai dragă?
Volumul ghiozdanului | 80 |
Tehnologiile moderne din școală | 78 |
Ora de începere a cursurilor | 75 |
Durata orelor și recreațiilor | 68 |
Numărul și diversitatea temelor | 61 |
Modul de alegere a disciplinelor școlare | 58 |
Cantitatea de informații învățate | 56 |
Numărul disciplinelor școlare | 54 |
Modul în care predau profesorii (metodele didactice) | 49 |
Naveta între școală și casă | 48 |
O bună gestionare a timpului personal și a sarcinilor școlare | 44 |
Programul școlar | 41 |
Activitățile extrașcolare | 38 |
Alegerea opționalelor | 38 |
Relațiile cu profesorii | 37 |
Mobilierul școlar | 26 |
Activitățile de învățare | 22 |
Timpul pentru servirea meselor | 20 |
Interesul meu pentru învățare | 16 |
Materialele didactice | 13 |
Relația cu dirigintele | 12 |
Relațiile cu colegii | 10 |
Nu aș schimba nimic | 6 |
Relațiile cu ceilalți angajați ai școlii | 5 |
Relațiile cu directorul școlii | 5 |
Dacă și cui comunică elevii sugestiile schimbărilor pe care și le doresc în școală
Părinților | 102 |
Colegilor | 80 |
Nu am comunicat încă nimănui | 80 |
Dirigintelui | 51 |
Reprezentantului elevilor – Președintele Consiliului Elevilor | 23 |
Șefului clasei | 20 |
Bunicilor | 15 |
Directorului | 7 |
Personalului școlii | 7 |
Consilierului școlar | 0 |
Ce gândesc elevii duminica seara?
Abia aștept să ajung la școală. | 20 |
Mi-e indiferent. Ori acasă, ori la școală, mă simt la fel de bine. | 96 |
Nu vreau să mai merg la școală. | 92 |
Ma gandesc la faptul ca mi-ar placea sa merg la o scoala care ma ajuta sa imi intrec limitele si sa progresez in domeniul pe care vreau sa il urmez. Din pacate, nu o face. | 1 |
Ma simt bine la scoala dar as prefera acasa. | 1 |
Sunt stresată că începe o nouă săptămână | 1 |
Nu ma influenteaza cu nimic faptul ca incepr scoala, nu ma deranjeaza, insa as prefera sa mai stau acasa pentru a castiga cateva ore de somn. | 1 |
Abia astept sa dorm | 1 |
Mai bine stau acasă, decât sa merg la școala | 1 |
Am test maine ,ma asculta maine . | 1 |
Vreau sa pot dormi mai mult | 1 |
Oare la ce ma asculta maine? | 1 |
Sunt de obicei stresat de diferetele lucrari/ascultari | 1 |
Mai mergea o zi de weekend | 1 |
Ma gandesc ca va urma o saptamana grea de scoala | 1 |
Trebuie sa dorm mai mult azi, ma asteapta o saptamana plina. | 1 |
Ma gandesc cum sa imi fac programu mai usor | 1 |
Sper să fie o săptămână mai bună. | 1 |
Ma simt nelinistita in ceea ce priveste scoala. | 1 |
Abia astept sa ajung acasa de la scoala sa dorm | 1 |
Vreau sa dorm | 1 |
Cu ce ma voi imbraca si daca am facut tot pentru luni | 1 |
Trebuie să mă pregătesc de școală și week-end-ul s-a sfârșit | 1 |
Mi-am facut temele? | 1 |
Ce gândesc elevii despre programul săptămânal?
Am suficient de mult timp liber, nu am așa multe teme. | 62 |
Dacă m-ar primi, aș mai sta câteva ore la școală. | 3 |
Nu am viață personală, programul școlar și temele îmi ocupă toată ziua. | 34 |
Programul școlar, temele și meditațiile îmi consumă aproape toată ziua. | 125 |
Temele le fac la scoala pentru ca stau mai mult pe afara | 1 |
temele se fac la scoala, ma joc pe calculator | 1 |
Programul școlar , temele si meditaţiile nu imi preocupă prea mult timp , astfel am ceva timp liber pentru alte activități | 1 |
Temele si meditatiile imi ocupa o parte din timp dar am destul timp liber | 1 |
Mi se pare ok programul scolar,am destul de mult timp liber | 1 |
Interpretarea datelor și extragerea concluziilor va fi realizată la nivelul unității școlare, fie în cadrul organizat al consiliului de administrație, consiliului profesoral, comitetului reprezentativ al părinților, consiliului elevilor, fie în cadrul informal asigurat de respondenții din școală care au furnizat aceste date și care au acces la acestea.