Colegiul Național „N. Basarab” Oltenița – Analiză particularizată

Colegiul Național „N. Basarab” Oltenița – Analiză particularizată

Număr total de elevi: 738

Analiza a fost realizată pe baza răspunsurilor primite de la

229 de elevi (31,02%), 39 de părinți și 2 profesori

Nu au fost analizate răspunsurile duplicate sau cele inconsistente.

Modalitatea de citire a diagramelor: opțiunea 1 a fost aleasă de 10 respondenți, opțiunea 2 a fost aleasă de 60 de respondenți etc.

ELEVI

Distribuția elevilor respondenți în funcție de vârstă (în ani împliniți)
Durata medie a perioadei de somn, pe noapte, în funcție de vârstă (în ore)
Preocuparea pentru a merge la școală cu plăcere, în rândul elevilor respondenți
(1-min, 10-max)

Cu ce asociază elevii plăcerea de a veni la școală?

Lipsa stresului128
Mai puține teste și evaluări92
Învățare practică87
Libertatea de alegere81
Mai puține teme80
Reducerea numărului disciplinelor școlare obligatorii70
Experiențe de învățare moderne69
Învățarea prin joc58
Săli de clasă atractive57
Acces la tehnologii digitale55
Orientare vocațională48
Provocări intelectuale42
Resurse educaționale bogate37
Exigență redusă în notare36
O bună consiliere psihologică31
Să fiu ascultat11
Grupe de elevi reduse numeric9
Lipsa orarului școlar și liberul acces în cabinete7
Certificarea competențelor în contexte variate6

Ce ar modifica elevii pentru a le fi școala mai dragă?

Volumul ghiozdanului80
Tehnologiile moderne din școală78
Ora de începere a cursurilor75
Durata orelor și recreațiilor68
Numărul și diversitatea temelor61
Modul de alegere a disciplinelor școlare58
Cantitatea de informații învățate56
Numărul disciplinelor școlare54
Modul în care predau profesorii (metodele didactice)49
Naveta între școală și casă48
O bună gestionare a timpului personal și a sarcinilor școlare44
Programul școlar41
Activitățile extrașcolare38
Alegerea opționalelor38
Relațiile cu profesorii37
Mobilierul școlar26
Activitățile de învățare22
Timpul pentru servirea meselor20
Interesul meu pentru învățare16
Materialele didactice13
Relația cu dirigintele12
Relațiile cu colegii10
Nu aș schimba nimic6
Relațiile cu ceilalți angajați ai școlii5
Relațiile cu directorul școlii5

Dacă și cui comunică elevii sugestiile schimbărilor pe care și le doresc în școală

Părinților102
Colegilor80
Nu am comunicat încă nimănui80
Dirigintelui51
Reprezentantului elevilor – Președintele Consiliului Elevilor23
Șefului clasei20
Bunicilor15
Directorului7
Personalului școlii7
Consilierului școlar0

Ce gândesc elevii duminica seara?

Abia aștept să ajung la școală.20
Mi-e indiferent. Ori acasă, ori la școală, mă simt la fel de bine.96
Nu vreau să mai merg la școală.92
Ma gandesc la faptul ca mi-ar placea sa merg la o scoala care ma ajuta sa imi intrec limitele si sa progresez in domeniul pe care vreau sa il urmez. Din pacate, nu o face.1
Ma simt bine la scoala dar as prefera acasa.1
Sunt stresată că începe o nouă săptămână1
Nu ma influenteaza cu nimic faptul ca incepr scoala, nu ma deranjeaza, insa as prefera sa mai stau acasa pentru a castiga cateva ore de somn.1
Abia astept sa dorm1
Mai bine stau acasă, decât sa merg la școala1
Am test maine ,ma asculta maine .1
Vreau sa pot dormi mai mult1
Oare la ce ma asculta maine?1
Sunt de obicei stresat de diferetele lucrari/ascultari1
Mai mergea o zi de weekend1
Ma gandesc ca va urma o saptamana grea de scoala1
Trebuie sa dorm mai mult azi, ma asteapta o saptamana plina. 1
Ma gandesc cum sa imi fac programu mai usor1
Sper să fie o săptămână mai bună.1
Ma simt nelinistita in ceea ce priveste scoala.1
Abia astept sa ajung acasa de la scoala sa dorm1
Vreau sa dorm1
Cu ce ma voi imbraca si daca am facut tot pentru luni1
Trebuie să mă pregătesc de școală și week-end-ul s-a sfârșit 1
Mi-am facut temele?1

Ce gândesc elevii despre programul săptămânal?

Am suficient de mult timp liber, nu am așa multe teme.62
Dacă m-ar primi, aș mai sta câteva ore la școală.3
Nu am viață personală, programul școlar și temele îmi ocupă toată ziua.34
Programul școlar, temele și meditațiile îmi consumă aproape toată ziua.125
Temele le fac la scoala pentru ca stau mai mult pe afara1
temele se fac la scoala, ma joc pe calculator1
Programul școlar , temele si meditaţiile nu imi preocupă prea mult timp , astfel am ceva timp liber pentru alte activități1
Temele si meditatiile imi ocupa o parte din timp dar am destul timp liber1
Mi se pare ok programul scolar,am destul de mult timp liber1

Protected Area

This content is password-protected. Please verify with a password to unlock the content.

Interpretarea datelor și extragerea concluziilor va fi realizată la nivelul unității școlare, fie în cadrul organizat al consiliului de administrație, consiliului profesoral, comitetului reprezentativ al părinților, consiliului elevilor, fie în cadrul informal asigurat de respondenții din școală care au furnizat aceste date și care au acces la acestea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

fifteen + two =

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.