Colegiul Național „Barbu Știrbei” Călărași – Analiză particularizată

Colegiul Național „Barbu Știrbei” Călărași – Analiză particularizată

Număr total de elevi: 931

Analiza a fost realizată pe baza răspunsurilor primite de la

158 de elevi (16,97%), 27 părinți și 7 profesori

Nu au fost analizate răspunsurile duplicate sau cele inconsistente.

Modalitatea de citire a diagramelor: opțiunea 1 a fost aleasă de 10 respondenți, opțiunea 2 a fost aleasă de 60 de respondenți etc.

ELEVI

Distribuția elevilor respondenți în funcție de vârstă (în ani împliniți)
Durata medie a perioadei de somn (în ore), pe noapte, în funcție de vârstă
Preocuparea pentru a merge la școală cu plăcere, în rândul elevilor respondenți
(1-min, 10-max)

Cu ce asociază elevii plăcerea de a veni la școală?

Lipsa stresului78
Învățare practică63
Mai puține teme57
Reducerea numărului disciplinelor școlare obligatorii55
Experiențe de învățare moderne48
Mai puține teste și evaluări47
Orientare vocațională46
Libertatea de alegere44
Acces la tehnologii digitale32
Săli de clasă atractive28
Învățarea prin joc27
Provocări intelectuale27
Resurse educaționale bogate22
Exigență redusă în notare22
O bună consiliere psihologică18
Grupe de elevi reduse numeric17
Să fiu ascultat15
Lipsa orarului școlar și liberul acces în cabinete13
Certificarea competențelor în contexte variate9

Ce ar modifica elevii pentru a le fi școala mai dragă?

Ora de începere a cursurilor55
Modul în care predau profesorii (metodele didactice)49
Numărul disciplinelor școlare47
Durata orelor și recreațiilor46
O bună gestionare a timpului personal și a sarcinilor școlare45
Volumul ghiozdanului38
Cantitatea de informații învățate38
Numărul și diversitatea temelor36
Programul școlar32
Modul de alegere a disciplinelor școlare28
Activitățile extrașcolare25
Naveta între școală și casă22
Timpul pentru servirea meselor21
Relațiile cu colegii18
Tehnologiile moderne din școală (televizor, calculator, proiector, tablă interactivă, aplicații online, manuale digitale etc.)15
Interesul meu pentru învățare15
Alegerea opționalelor14
Relațiile cu profesorii13
Relația cu dirigintele11
Activitățile de învățare11
Materialele didactice7
Nu aș schimba nimic6
Relațiile cu ceilalți angajați ai școlii3
Mobilierul școlar2
Relațiile cu directorul școlii2

Dacă și cui comunică elevii sugestiile schimbărilor pe care și le doresc în școală

Nu am comunicat încă nimănui67
Părinților65
Colegilor53
Dirigintelui25
Șefului clasei7
Personalului școlii5
Directorului4
Bunicilor3
Consilierului școlar2
Reprezentantului elevilor – Președintele Consiliului Elevilor1

Ce gândesc elevii duminica seara?

Abia aștept să ajung la școală.15
As merge la scoala daca activitatile ar fi mai educative si mai profuctive si ajutatoare pentru dezvoltarea noastra pentru ca nimic din scoala nu ne invata cum sa ne comportam in societate si de aceea fiecare face ceea ce vrea 1
daca m-am pregătit pentru ziua următoare. dacă nu, continui maine 1
Daca nu ar fi existat teme, as fi mers cu placere1
Daca sunt pregatita pentru o noua saptamana de scoala1
Incepe o nouă saptama grea si in fiecare luni am o zi proasta .1
Ma gandesc la ce pot face in timpul liber1
Maine vreau sa stau acasa1
Mă uit la un film și după mă culc.1
Merg in discoteca la unirea ca e uichend inca 1
Mi-e indiferent. Ori acasă, ori la școală, mă simt la fel de bine.61
Nu vreau sa ma trezesc devreme maine.1
Nu vreau să mai merg la școală.66
Să mă culc mai repede, să nu fiu obosită a doua zi1
Se termină weekend-ul,începe școala.1
Sper sa fie o zi cât mai frumoasa 1
Sunt obligat să merg la școală. Am mate luni deci oricum trebuie sa merg1
Teme1
Trebuie sa ma trezesc de dimineata1

Ce gândesc elevii despre programul săptămânal?

Am suficient de mult timp liber, nu am așa multe teme.48
Am suficient timp deoarece nu imi fac temele1
Am și viața socială și mai și învăț la școală. E ziua lunga.1
Am teme moderate dar am si destul timp liber1
Am timp liber doar ca se mai intampla sa nu mi-l gestionez cum trebuie si sa ma stresez in unele zile. 1
Am viata personala, dar este foarte mult stres sa inveti incat intervine procrastinarea.1
Dacă m-ar primi, aș mai sta câteva ore la școală.3
Depinde , uneori am mai multe teme , iar alte ori mai putine 1
Destul de multe teme, am ceva timp, dar nu am deloc tragere de inimă.1
Dorm1
Dupe ce fac temele si invat,vizionez un film,daca nu sunt prea obosita citesc 1
Este timp pentru toate.1
Incerc sa balansez timpul liber cu cel ocupat de scoala si activitati extrascolare, insa presupune dezinteres fata de unele materii1
Ma plictisesc ziua si noaptea craielesc 1
Nu am multe teme dar orele de la scoala sunt multe si iti ocupa o mare parte din zi.1
Nu am viață personală, programul școlar și temele îmi ocupă toată ziua.16
Programul scolar, meditatiile, proiectele si munca imi ocupa toata ziua1
Programul școlar, temele și meditațiile îmi consumă aproape toată ziua.74
reușesc să echilibrez viața socială si programul școlar 1
Sunt zile in care am mult timp liber dar si zile in care am prea multe teme1
Vreau sa ies in oraș mereu1

Protected Area

This content is password-protected. Please verify with a password to unlock the content.

Interpretarea datelor și extragerea concluziilor va fi realizată la nivelul unității școlare, fie în cadrul organizat al consiliului de administrație, consiliului profesoral, comitetului reprezentativ al părinților, consiliului elevilor, fie în cadrul informal asigurat de respondenții din școală care au furnizat aceste date și care au acces la acestea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

five × 4 =

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.